Boktips så här på morgonen

Godmorgon på er. Hoppas ni har sovit gott, det har jag. Vaknade ganska utvilad vid 9 imorse. Så himla skönt att få sova tills man vaknar utan någon jobbig väckarklocka.

Tänkte tipsa er om en bok som jag precis läst ut. Fick låna den av Evelina när jag var i Nybro i helgen. Boken heter Livet på en kylskåpsdörr av Alice Kuipers.

Den handlar om en ensamstående mamma och hennes 15-åriga dotter som mest går om varandra i vardagen. Istället kommunicerar de via lappar på kylskåpet. Varje sida i boken är en sådan lapp, så det går ganska fort att läsa den. En dag händer något hemskt och deras liv ändras radikalt...

Jag tyckte den här boken var jättebra. Grät i slutet, fast jag gråter ju iofs till det mesta. Men jag rekommenderar verkligen den här. Den var gripande, intressant och den kändes som att den var baserad på verkligheten.

Ni kan hitta boken här och här.

Nu ska jag äta frukost.

Puss ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och här



http://opac.linkoping.se/pls/bookit/pkg_www_misc.print_index?in_user_id=opac-l-e&in_password=opac-l-e1

2010-03-23 @ 15:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0