Dirty picture & Zumba

Hej på er sötnosar :)

Hoppas eran vecka har börjat bra. Jag har sommarworkshop i dans den här veckan så jag är glad. Så himla kul att få dansa igen även om jag känner mig lite ringrostig. Har ju inte tränat ordentligt på hela sommaren. Men det är skönt att få en liten mjukstart innan skola, sång och vanlig dans drar igång igen.

En av låtarna vi dansar till heter Dirty picture och även om jag inte gillar videon så är låten rätt bra. Vill bara röra mig när jag hör den nu :) Hade aldrig hört den innan igår men ibland fastnar saker snabbt. Härligt beat helt enkelt.

 

Idag har jag provat träningsformen Zumba för första gången oxå. Älsklingen har tjatat på mig att gå och träna men när jag är borta varenda kväll så har jag svårt att motivera mig själv till att ge mig iväg från hemmet på dagarna oxå. Så jag tänkte att jag kan träna lite hemma istället. Zumba är tydligen jättestort i USA och är dansträning med latinska influenser. Gick igenom alla steg och blev helt slut. Verkar rätt så roligt. Tänkte försöka köra lite varje dag (med betoning på försöka hahaha).

 

Ett litet smakprov på några Zumbasteg.

 

Nu ska jag äta pannkakor.

Puss ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0