Testing testing

Oj, vad jag uppdaterar mycket idag. Har inte direkt något att skriva om men eftersom jag har andra saker att göra så finner jag mig som vanligt vid datorn istället.

Måste skriva klart min utvecklingsplan, ett referat kopplat till min utveckling och sätta igång med rapporten till det vi håller på med nu. Har gjort en sak som jag skulle göra idag, låna pappas kamera :) Resten av dagen har spenderats framför datorn och tv:n. Har ingen självdisciplin alls, vad gör man? Jaja, sätter igång imorgon. Kanske börjar läsa lite ikväll efter styrelsemötet men jag lovar inget.

Försöker komma på hur kameran fungerar, lite svårare än jag trodde. Har glömt bort allt jag kunde om kameror, lite tråkigt för jag älskade att fota förut. Kanske blir en bra sak att göra det här arbetet så kanske jag får fram gnistan för foto igen.



Lite smakprov. Har dock problem med att inte få bilderna suddiga utan att använda blixten. Några tips?

Nu ska jag kolla på Vänner.

Puss


Kommentarer
Postat av: Evelina

Men fick du inte låna den externa blixten? och ja ett stativ om du inte vill bilderna suddiga..eller mer ljus..kortare slutartid brukar funka..men har du för ltie ljus går inte de heller för då bli bilderna mörka..

2010-03-23 @ 19:47:10
Postat av: Evelina

http://www.jonasweb.nu/sidor/fotoskolan/blandareslutare/blandareslutare.html

läs lite här så kanske de går lite bättre..

2010-03-23 @ 19:50:02
Postat av: Jessica

Finns det ingen inställning som gör att den tar upp mer ljus utan att blixtra? Jag har nån ratt på min kamera som funkar så. Då behöver man inte ha så mycket naturligt ljus för att det ska bli någorlunda skarpt. Puss

2010-03-23 @ 21:30:17
URL: http://badideabear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0