Vampires Suck

Godmorgon. Jag är uppe tidigt idag men jag känner mig inte så vaken än. Vet att jag har en massa grejer att fixa och blir trött bara av att tänka på det.

Igår var jag ju på bio med Ellinor och såg Vampires Suck. Jag hade som sagt inga höga förväntningar på filmen men jag blev glatt överraskad. Tyckte den var rätt rolig och det fanns många referenser till filmer och personer utöver Twilight, bl. a. Alice i Underlandet, Dear John, True Blood, Vampire Diaries, Jonas Brothers, Taylor Swift, Gossip Girl och Jersey Shore (kommer inte ihåg alla). De hade även med lite spoilers från sista Twilightboken- Breaking Dawn. Kul för oss som har läst den men kanske inte så bra för de som bara kollar på filmerna...

Lite skådespelarinsater då:

Matt Lanter som spelar Edward Sullen var för det första snyggare än Robert Pattinson. Dessutom var han bättre enligt min åsikt. Han hade passat till originalrollen.                                       


Becca Crane spelades av Jenn Prosk. Hon passade utseendemässigt till rollen men det bästa var hur hon verkligen hade fått till Kristen Stewarts dåliga skådespelande. Man fick se lite av hur Jenn var när hon inte behövde förhålla sig till orginalkaraktären och då var hon väldigt bra. Jag kanske gör några arga genom att skriva det här men Kristen Stewart har verkligen förstört Bella från boken. Men så tillhör ju jag också den skara som tycker bättre om böckerna än filmerna.


Har inte så mycket att säga om Chris Riggi (Jacob White) förutom att det var kul när han jagade katter och tog av sig tröjan.

Så för att sammanfatta det hela så tyckte jag filmen var rätt rolig men det är inte nödvändigt att lägga ut 95 kr för att se den om man kan se den hemma.

Puss ♥




Kommentarer
Postat av: Jessica

Vart var True Blood-referenserna, de missade jag helt och jagf satt ändå och hoppades.

BTW, såg du senaste avsnittet av True Blood? Epic slut, fy fan vad bra. :)

2010-08-19 @ 12:54:49
URL: http://badideabear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0