It's gonna be this time, don't have to fake it

Hej alla sötnosar.

Har visst varit ett lite blogguppehåll. Varenda gång jag tänker att jag börjar bli ordentlig och uppdaterar er ganska ofta så blir det så här :)

Fyllde år senaste gången jag skrev och jag hade en väldigt trevlig födelsedag! Det var nog den bästa födelsedagen ever :)

Mamma, pappa, Ellinor, Marita, P-A, Lasse, Anki och självklart älsken var här och firade mig. Fick jättefina presenter. Hade jag varit en bra bloggare så hade jag givetvis tagit kort på allt och visat er men jag har en förmåga att glömma bort kameran. Kan ju iaf berätta vad jag fick:

  • Ny vinterjacka (den ska inhandlas)
  • Enkelt & stilrent silverarmband
  • Presentkort på Gina Tricot & Önskabutiken
  • Designarmband från Finland med rosa knappar på
  • Chokladpraliner
  • En magnet med ett av våra bröllopskort.
  • Presentkort på teaterbiljetter till Chicago som sätts upp här i vinter
  • Fina gratulationskort från Evelina och Jessica
Jag och husband hade bakat två olika kladdkakor. De blev jättegoda. Recepten är tagna från Kalsgotts hemsida HÄR & HÄR

Mycket trevlig kväll!

Under veckan har jag haft praktik och i dag fick jag världens bästa kommentar. En av de andra förskollärarna sa att hin tyckte jag var jätteduktig med barnen. Det värmde verkligen och jag blev jätteglad! Trivs jättebra där jag är, barnen är hur söta som helst och personalen jättetrevlig. Hoppas jag hamnar på ett sånt ställe när jag är klar.

Just nu sitter jag och lyssnar på Bethany Joy Galeotti. Hon är en otroligt bra artist. Älskar hennes röst. Hon är även skådespelare och är med i OTH som Haley James Scott. Det var där igenom jag upptäckte henne. Har tre favoritlåtar som är underbara.

Feel This

It's gotta be this one,
You don't have to fake it
You know I can take it
What if I told you your tears haven't been ignored
And everything that was taken can be restored

Feel this
Can you feel this
My heart beating out of my chest
Feel this
Can you feel this
Salvation, under my breath

 

We belong


Many times I've tried to tell you
many times I've cried alone
Always I'm surprised how well you cut my feelings to the bone
Don't wanna leave you really
I've invested too much time
To give you up that easy to the doubts
that complicate your mind

We belong to the light
we belong to the thunder
We belong to the sound of the words we've both fallen under
Whatever we deny or embrace for worse or for better

We belong
we belong
we belong together

 

Halo

I never promised you a ray of light
I never promised there’d be sunshine every day
I’ll give you everything I have
The good the bad

Why do you put me on a pedestal?

I’m so up high that I can’t see the ground below
So help me down you’ve got it wrong
I don’t belong there

One thing is clear
I wear a halo
I wear a halo when you look at me
But standing from here
You wouldn’t say so
You wouldn’t say so if you were me
And I, I just want to love you
Oh I, I just want to love you

I always said that I would make mistakes

I’m only human and that’s my saving grace
I’ll fall as hard as I try
So don’t be blinded
See me as I really am
I have flaws and sometimes I even sin
So pull me from that pedestal
I don’t belong there

Nu ska jag alldeles strax gå och sova. Är jättetrött och imorgon ska jag plugga hela dagen så jag behöver så mycket sömn jag kan få.

Sov så gott ♥♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0