Tiden går fort

Jag kan inte fatta att det redan är juni. Känns som igår när jag klagade på kyla och snö. Det är fascinerande att det är samma visa varje år. Vintern känns som den håller på i åratal och det kommer aldrig aldrig aldrig bli varmt igen :) Sen helt plötsligt så är det vår och sommar. Vad hände liksom? Jag är aldrig beredd på det och inte heller på hur härligt de faktiskt är. Jag älskar sommaren och värmen! Det finns inget bättre. Det får vara snö i december men sen borde det bli sommar på en gång. Undrar om man som förskollärare kan arbeta i två olika länder? Från oktober - mars ungefär kan jag bo någonstans på södra halvklotet och resten av året här hemma i Sverige. Skulle passa mig perfekt.

Idag är jag ledig. Så fruktansvärt skönt! Vi blev klara med uppsatsen igår och idag behöver jag inte göra ett dugg. Eller jag har egentligen tvättid nu men jag ska äta lite frukost innan jag går ut. Tur att vi har långa tvättider här. Resten av dagen kommer antagligen spenderas läsandes :)

Stefan, Elena & Damon

(Intressant är att Elena i böckerna är jätteblond...)

Var nere på stan igår och köpte de fyra första böckerna i Vampire Diaries-serien. Började ju kolla på den serien för ett tag sen men lyckades bara komma igenom första avsnittet. Tyckte inte det verkade särkilt bra alls. Men sen har jag sett lite av några avsnitt på tv:n och då var det helt plötsligt rätt spännnade. Så jag satte mig ner och började kolla. Det skulle jag inte ha gjort. Inte då. Jag borde ha varit duktig och väntat tills allt skolarbete var klart. Borde ha väntat tills skolan slutade men så duktig är inte jag hahaha. Startade i lördags eller nåt sånt skulle jag tro och igår var alla 22 avsnitt slut... Jag har ärligt talat problem. Jag kan bli så besatt av sånna här saker. Tänk om jag hade den förmågan när det kom till skolan, då skulle jag aldrig behöva oroa mig för att inte lämna in saker i tid.

Iaf så är jag nu helt kär i serien och särskilt i karaktären Damon Salvatore. Jag vet, jag är snart 25 och kan fortfarande få en crush på en karaktär i en tv-serie, jag vet redan att jag är lite konstig :) Ni behöver inte påminna mig. Nästa säsong börjar någon gång i höst så jag behövde något att sysselsätta mig med. Därför köpte jag böckerna. Vampyrer har blivit min nya grej verkar det som. Först Twilight, sen True Blood och nu det här. Det kommer gå över, den här beroendekänslan, men just nu har den bara börjat. Så jag ber om ursäkt i förväg om jag kommer bli irriterande och tjatig. Ska försöka hålla det till en minimum här på bloggen.



Nu måste jag få i mig lite frukost

Puss ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0