Liseberg 2010

Okej, jag vet att jag är väldigt sent ute med det här inlägget men det har helt enketl inte blivit av att jag satt mig ner och skrivit klart det. Det har legat som utkast ett bra tag nu. Men, jag tänkte att eftersom jag inte har så mycket att göra idag så kan jag sätta mig ner och komponera ihop ngt (gör man det med texter eller är det bara musik? hmm...) Mitt minne är inte världsbäst så det blir antagligen inte någon detaljerad beskrivning av vad vi hittade på men jag ska väl åtminstone kunna göra en övergripande redogörelse för besöket.

Den 30 juni (tror jag att det var iaf) så packade jag, älsklingen, Ellinor, Evelina och mamma in oss i bilen och begav oss ner mot Göteborg. Eftersom Evelina skulle åka till Nya Zeeland för för att plugga i ett halvår så ville vi hitta på ngt kul innan.

Som vanligt när jag och älsklingen ska åka någonstans så kom vi iväg sent. Vi är ganska stora tidsoptimister och det slutar alltid med att vi stressar här hemma och blir sena :) Vi hade planerat att komma fram när parken öppnade men vi blev väl någon timme sena.

I våra försök att hitta parkeringen så snurrade vi runt lite utanför Liseberg men med hjälp av Ludwigs iPhone så lyckades vi tillslut svänga av vid rätt avfart.

Väl innanför grindaren började vi med att besöka toaletterna, det behövdes efter ett par timmar i bilen :) haha

Sen var det inget som hindrade oss från att börja åka. Vi åkte nog det mesta skulle jag tro, förutom Ellinor som inte är så förtjust i alla attraktioner. Vi andra försökte få upp henne men vi misslyckades ganska rejält. Hon var stolt över att hon lyckades komma upp i den lilla berg och dalbanan - Rabalder.

Jag blev på dåligt humör ett tag för att alla bara sprang iväg från mig men det gick över när jag fick mat. Vi åt pizza-buffé som inte var så jättegod men det var mat iaf och alla andra tyckte det var gott. Vi kramade kaniner, kollade på Sammys äventyr, åt glass, dansade till ett piratband (jag & Evelina) och hade det allmänt trevligt.

Jag och älsklingen lyckades få upp Evelina i både Balder och Kanonen. Hon höll på att springa därifrån men efteråt så ville hon inte sluta :) Kanonen var nog den attraktion som blev mest välbesökt i år. Älskar den!

Vi var kvar hela dagen och gick inte ut genom grindarna fören parken stängde. Försökte hinna med att köpa en sockervadd men det var försent, de stängde precis när det blev min tur.

Det var en jättehärlig dag iaf och jag hoppas vi kan göra om det nästa sommar. Tycker om sådana här traditioner.

Våran dag i bilder. Enjoy!



Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hehe, Jaa rabelder va kul!

fast den va för dem små.

Men jag hade de trevligt iaf..

Puss

2010-08-16 @ 15:32:17
URL: http://ellinormolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0