Sömntuta & dansgenomgång

Godmorgon alla. Råkade visst sova till 12 idag. Hade egentligen tänkt att jag skulle vakna runt 10 för att hinna med att göra en massa saker idag men så blev det visst inte. Ska ändå försöka hinna med en massa saker :)

Är fortfarande fruktansvärt förkyld, hostar, har ont i halsen och är täppt i näsan. Det var nog inte världens bästa idé att vara kvar på streeten i söndags. Var helt seg och hade varken styrkan eller viljekraften till att klara av stegen. Men det var rätt så roligt iaf. Gick på en jazzklass och en street. Har ju saknat jazzen en massa så det var kul att få göra lite diagonaler och sånt igen. Tyckte det var tråkigt att min gamla jazzlärare inte höll i lektionen, hade varit roligt att dansa för henne igen. Fast det är ju jättebra att dansa för nya människor oxå eftersom man utvecklas då.

Gick på min vanliga dans igår med. Hade planerat att ta det lugnt och hoppa över styrkan men det gick inte så bra :blush: Kände på uppvärmingen att jag tog i för mycket men tänkte att det är ju bra att vara ordentligt uppvärmd *suck* Jag gick iaf och satte mig när de andra körde styrka men det var inte kul. Har aldrig suttit över den delen förut. Jag vill ju vara med och köra järnet på hela lektionen!

Sen var det dags för koregrafin... Ja, här gick det ju verkligen inte att ta det lugnt. Måste ta ut mig helt för att känna att det är roligt och att jag kan. Det gick bra iaf, kände mig inte så ansträngd så jag körde på. Vi testade att köra båda delarna med byte och allt. Det var lite stressigt men det funkade. Hoppas det gör det på uppvisningen oxå. Känns lite konstigt att jag känner mig säkrare på streetdelen än på jazzdelen, trodde jag aldrig skulle hända. Men vi har gått igenom streeten så himla mycket mer så den sitter bättre helt enkelt. Jazzen sitter ganska bra men det är några steg som inte riktigt vill kommas ihåg. Bara en lektion kvar nu så vi måste verkligen gå igenom den ordentligt nästa gång.

Det känns oxå helt felt att säga att jag faktiskt tycker streeten är roligare än jazzen. Tror nog det är för att jag verkligen har varit tvungen att utmana mig själv. Ska bli så himla kul att få visa upp den här dansen!

Nu blir det frukost.

Puss ♥


Kommentarer
Postat av: Jessica

Good for you! Jag är övertygad om att du äger på bägge dansvarianterna!!! Se till att vara frisk tills i helgen bara! Då blir det shopping och Bounce och dans och glass och mat och kanske en massa annat skoj oxå!

2010-04-20 @ 13:21:24
URL: http://badideabear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0